YRITYSTUKIEN MAKSUHAKEMUKSET

Maksuhakemuksia voi tehdä useamman hankkeen aikana. Muistathan rakennushankkeissa, että viimeiseen maksuhakemukseen on jäätävä kuitenkin vähintään 20 % kustannuksista. Maksuhakemukseen tarvitset liitteeksi seuraavat dokumentit:

  • kirjanpitäjän allekirjoittama pääkirjan ote
  • menotositteet (laskut), joista on käytävä ilmi, mitä ne sisältävät ja miten liittyvät hankkeeseen, tarvittaessa laskuun voi kirjoittaa itse selvennyksen
  • maksutosite jokaisen laskun osalta (esimerkiksi verkkopankista tulostettava maksukuitti tai tiliote)
  • matkakuluista on aina tehtävä erillinen matkalasku
  • käynnistystuen osalta kopio työsopimuksesta ja palkkaerittelyistä
  • mikäli hakemus sisältää käytettyjä koneita tai laitteita, selvitys niistä lomakkeella 2324L
  • yli 2.000 euron hankintojen osalta on osoitettava paikallinen tavanomainen hintataso (esim. yksi tarjous) ja yli 10.000 euron hankintojen osalta esitettävä kolme tarjousta tai tarjouspyyntöä, mikäli tarjouksia ei kaikilta saatu
  • viimeisen maksuhakemuksen yhteydessä on toimitettava seurantatietolomake
  • rakennushankkeen osalta tarvitaan ensimmäisen maksuhakemuksen yhteydessä kopio palovakuutuksesta ja viimeisen maksuhakemuksen yhteydessä kopio loppukatselmuspöytäkirjasta

LounaPlussa Ry

Koulukatu 13 3. krs
30100 Forssa