YRITYSTUKIEN MAKSUHAKEMUKSET
Maksuhakemuksia voi tehdä useamman hankkeen aikana. Muistathan rakennushankkeissa, että viimeiseen maksuhakemukseen on jäätävä kuitenkin vähintään 20 % kustannuksista. Maksuhakemukseen tarvitset liitteeksi seuraavat dokumentit:
- kirjanpitäjän allekirjoittama pääkirjan ote
- menotositteet (laskut), joista on käytävä ilmi, mitä ne sisältävät ja miten liittyvät hankkeeseen, tarvittaessa laskuun voi kirjoittaa itse selvennyksen
- maksutosite jokaisen laskun osalta (esimerkiksi verkkopankista tulostettava maksukuitti tai tiliote)
- matkakuluista on aina tehtävä erillinen matkalasku
- käynnistystuen osalta kopio työsopimuksesta ja palkkaerittelyistä
- mikäli hakemus sisältää käytettyjä koneita tai laitteita, selvitys niistä lomakkeella 2324L
- yli 2.000 euron hankintojen osalta on osoitettava paikallinen tavanomainen hintataso (esim. yksi tarjous) ja yli 10.000 euron hankintojen osalta esitettävä kolme tarjousta tai tarjouspyyntöä, mikäli tarjouksia ei kaikilta saatu
- viimeisen maksuhakemuksen yhteydessä on toimitettava seurantatietolomake
- rakennushankkeen osalta tarvitaan ensimmäisen maksuhakemuksen yhteydessä kopio palovakuutuksesta ja viimeisen maksuhakemuksen yhteydessä kopio loppukatselmuspöytäkirjasta